Kockázatos lépésekről van szó, ugyanis a fapados társaságok üzleti modelljét a sok rövid járatra találták ki. Hivatalos KSH adatok sem az Arab Öböl menti, sem a kaukázusi országokból érkező turistákra vonatkozólag nem állnak egyelőre rendelkezésre.
„A vízumigénylések és a szállodai visszajelzések alapján kijelenthető, hogy ugrásszerűen megnőtt az öböl menti turisták száma 2012-ben” – olvasható a Magyar Turizmus (MT) Zrt. 2013-as taktikai tervében. Szerintük fontos a fogadó ország speciális igényekre reagáló felkészültsége, mint például: sertéshúsmentes menü, a szállodai szobákban Mekka betájolása, alkoholmentes welcome drink becsekkoláskor. A marketingcég idén első alkalommal vett részt az azerbajdzsáni Bakuban megrendezett AITF kiállításon. Az MT mindössze január 1-től foglalkozik kiemelten a négy orosz ajkú ország Azerbajdzsán, Kazahsztán, Üzbegisztán és Fehéroroszország új, feltörekvő piacaival, eddig nem volt fontos.
Az elmúlt hónapokban a Wizz Air olyan keletre fekvő országokba indított járatokat, mint Ukrajna, Izrael, Grúzia és az Egyesült Arab Emirátusok. „A Budapest-Baku útvonal alacsony árai Európa kapujává teszik Magyarországot” – fogalmazott Váradi József vezérigazgató. Úgy kalkulálnak: évi 30 ezer utas vehet majd jegyet a járatra. A bakui Hejdar Alijev Repülőtérre menetrendszerinti járatokkal üzemel az Austrian Airlines, a CSA cseh légitársaság, az orosz Aeroflot, az Iran Air, és a Qatar Airways is.
„Az üzleti modellünk nem változik a jövőben sem, ha egy útvonal nem gazdaságos, akkor nem repüljük tovább, nem várunk az államtól kompenzációt” – szögezte le a légitársaság vezérigazgatója. A keleti terjeszkedéshez állami segítséget is kapnak. Még április 7-én kötötték meg a magyar-azeri légügyi megállapodást. A kormány moszkvai tárgyalásai során azt is szorgalmazza, hogy az orosz légügyi hatóságok minél hamarabb tegyenek lépéseket a két ország közötti közvetlen összeköttetés megteremtéséért.
Megugrott a kínaiak költekezése
A kínaiak a világelsők turizmusból a külföldön elköltött pénz alapján: 102 milliárd dollárt utaztak el tavaly, ami 40 százalékos növekedést jelent 2011-hez képest. Annyira megugrott a kínaiak költekezése, hogy nagyobb az összeg, mint az utánuk következő két ország – Németország és az Egyesült Államok – turistáinak együttes külföldi kiadása. Hasonlóan számottevően nőtt az oroszok által külföldön turisztikai célból elköltött pénz: 32 százalékkal 43 milliárd dollárra duzzadt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.