BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fapadossal Ázsiába is

A Wizz Air szerint magyar turisták ezrei akarnak Azerbajdzsán szépségeiben gyönyörködni, ezért júniusban járatot indít Bakuba

Nem beszélt a levegőbe Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, amikor korábban azt vizionálta, hogy a keleti légügyi piacok irányába is nyitni kíván a magyar gyökerű légitársaság. Rövid időn belül ugyanis dubaji és bakui járatindítást is bejelentett a cég. A Budapest Airport jelenlegi útvonalhálózatában eddig a Qatar Airways dohai járata volt az egyetlen menetrendszerű interkontinentális járat.

Kockázatos lépésekről van szó, ugyanis a fapados társaságok üzleti modelljét a sok rövid járatra találták ki. Hivatalos KSH adatok sem az Arab Öböl menti, sem a kaukázusi országokból érkező turistákra vonatkozólag nem állnak egyelőre rendelkezésre.

„A vízumigénylések és a szállodai visszajelzések alapján kijelenthető, hogy ugrásszerűen megnőtt az öböl menti turisták száma 2012-ben” – olvasható a Magyar Turizmus (MT) Zrt. 2013-as taktikai tervében. Szerintük fontos a fogadó ország speciális igényekre reagáló felkészültsége, mint például: sertéshúsmentes menü, a szállodai szobákban Mekka betájolása, alkoholmentes welcome drink becsekkoláskor. A marketingcég idén első alkalommal vett részt az azerbajdzsáni Bakuban megrendezett AITF kiállításon. Az MT mindössze január 1-től foglalkozik kiemelten a négy orosz ajkú ország Azerbajdzsán, Kazahsztán, Üzbegisztán és Fehéroroszország új, feltörekvő piacaival, eddig nem volt fontos.

Az elmúlt hónapokban a Wizz Air olyan keletre fekvő országokba indított járatokat, mint Ukrajna, Izrael, Grúzia és az Egyesült Arab Emirátusok. „A Budapest-Baku útvonal alacsony árai Európa kapujává teszik Magyarországot” – fogalmazott Váradi József vezérigazgató. Úgy kalkulálnak: évi 30 ezer utas vehet majd jegyet a járatra. A bakui Hejdar Alijev Repülőtérre menetrendszerinti járatokkal üzemel az Austrian Airlines, a CSA cseh légitársaság, az orosz Aeroflot, az Iran Air, és a Qatar Airways is.

„Az üzleti modellünk nem változik a jövőben sem, ha egy útvonal nem gazdaságos, akkor nem repüljük tovább, nem várunk az államtól kompenzációt” – szögezte le a légitársaság vezérigazgatója. A keleti terjeszkedéshez állami segítséget is kapnak. Még április 7-én kötötték meg a magyar-azeri légügyi megállapodást. A kormány moszkvai tárgyalásai során azt is szorgalmazza, hogy az orosz légügyi hatóságok minél hamarabb tegyenek lépéseket a két ország közötti közvetlen összeköttetés megteremtéséért.

Megugrott a kínaiak költekezése

A kínaiak a világelsők turizmusból a külföldön elköltött pénz alapján: 102 milliárd dollárt utaztak el tavaly, ami 40 százalékos növekedést jelent 2011-hez képest. Annyira megugrott a kínaiak költekezése, hogy nagyobb az összeg, mint az utánuk következő két ország – Németország és az Egyesült Államok – turistáinak együttes külföldi kiadása. Hasonlóan számottevően nőtt az oroszok által külföldön turisztikai célból elköltött pénz: 32 százalékkal 43 milliárd dollárra duzzadt.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.