BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Norvég és dán páciensek jönnek

Egy új légi kapcsolatnak köszönhetően egyre több norvég és dán paciense is lehet a magyar fogorvosoknak. Évente 70 ezer külföldi tér haza szebb fogsorral. A KSH felmérése alapján a turisztikai céllal érkező külföldi látogatók egészségmegőrzésre és orvosi kezelésekre mintegy 83,6 milliárd forintot költenek.

Tegnap visszatért Budapestre a SAS: a skandináv légitársaság egyszerre két városból, Koppenhágából és Oslóból összesen heti 9 járattal repül majd a magyar fővárosba. Észak-Európa hazánk egyik legnagyobb küldőpiaca (3.–4. hely), mintegy évi 600 ezer vendégéjszakával.

A Magyarországra irányuló utazásokban dominál a városlátogatás és a konferenciaturizmus, ezt Dánia esetében a balatoni üdülés, Norvégia és Dánia esetében a fogászati turizmus egészíti ki. „Évente körülbelül háromezer vendég érkezik a skandináv országokból Magyarországra fogászati beavatkozás céljából” – közölte a Világgazdasággal a Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztő (MFTF) Kft. Hozzátették: Magyarország az elmúlt évtizedben az európai fogászati turizmus területén közel 40 százalékos piaci részesedést ért el, így az európai fogászati turizmus elsőszámú célállomásává vált. A legfőbb húzóerő a hazánk által garantált, kiemelkedően jó ár-érték arány.

„A KSH felmérése alapján a turisztikai céllal érkező külföldi látogatók egészségmegőrzésre és orvosi kezelésekre mintegy 83,6 milliárd forintot költenek, ami megoszlik a turisztikai és az egészségügyi szolgáltatók között. A bécsi egyetem kutatói által elvégzett felmérése szerint hazánkba közel 120 ezer fő turista érkezik, célzottan fogászati kezelésekre. A külföldi betegekkel foglalkozó fogászatok 2009-es adatai szerint a mintegy 500 fogászat 55 milliárd forint forgalmat bonyolított” – derül ki a Gazdaságfejlesztési Operatív Programból.

Még tavaly novemberben vette meg a Magyar Fogászati Turizmus Szervező Kft. a Malév Air Tours 100 százalékos üzletrészét. „A Malév Air Tours az elmúlt években is nyereségesen működött, árbevétele 2010-ben és 2011-ben is elérte a 2,4 milliárd forintot, ám árbevételének 70 százalékát elvesztette a Malév Zrt. felszámolásával. A Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Programmal történő, kölcsönös előnyökön alapuló stratégiai együttműködés nemcsak megmenti a céget, hanem rövid időn belül nyereséget termelő, hosszú távon életképes sikervállalkozás lesz” – mondta el Szűcs László, a Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Program egyik alapítója, a vállalatcsoport vezetője. Az MFTF korábbi tervei szerint idén nyílnának meg Európa 6-10 nagyvárosában azok az értékesítő irodák, amelyek fő küldetése lesz, hogy a külföldi betegeket fogadó fogászatok számára a jelenleginél jóval alacsonyabb közvetítői díjak ellenében szerezzenek üzletet. „A tervezettnél talán valamivel lassabban halad a folyamat, de idén ősszel Londonban és Párizsban megnyílhatnak az irodák.

Utána következhet Oslo, valamint több mediterrán város” – mondta lapunknak Takács Péter. A Malév Air Tours ügyvezetője hozzátette: évente mintegy 60-70 ezren érkeznek főleg Nagy-Britanniából, Németországból, Franciaországból azért, hogy szebb és egészségesebb legyen a fogsoruk. Szerinte a diszkont légitársaságok járatbővítései óriási szerepet játszanak a meglévő piacok megtartásában és továbbfejlesztésében, hiszen a fapados járatok beindulásának nem kis szerepe volt abban, hogy Magyarország fogászati nagyhatalom lett. A Malév Air Tours 11 telephelye közül jelenleg több fogászatként is működik.

Jöhetnek a svédek is

Március végén 40 négyzetméteres standdal vett részt a Magyar Turizmus Zrt. a göteborgi utazási kiállításon. A KSH adatai szerint Svédországból 2012-ben 25 százalékkal nőtt a szálláshelyi vendégéjszakák száma

„Az egészségturizmus a külföldi vendégek körében is keresett termék, a rendelkezésre álló gyógy- és termálvízkincs mellett az orvosi szolgáltatásokon alapuló kínálat is népszerű: hazai specialitásnak számítanak a fogászati és az esztétikai kezelések” – olvasható a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as stratégiai tervében.

„Az egészségturizmus a külföldi vendégek körében is keresett termék, a rendelkezésre álló gyógy- és termálvízkincs mellett az orvosi szolgáltatásokon alapuló kínálat is népszerű: hazai specialitásnak számítanak a fogászati és az esztétikai kezelések” – olvasható a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as stratégiai tervében. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.