A Better Place ötéves fennállása alatt több mint nyolcszáz millió dollárt élt fel, de mindössze kétezer autót sikerült eladnia és nem sikerült újabb befektetőket találnia a további működés érdekében.
"Sajnos egyéves kereskedelmi időszak után rájöttünk, hogy vevőink elégedettsége ellenére a nagyközönség nem fogadta termékünket megfelelően és az autógyártóktól sem számíthattunk a szükséges támogatásra"- határozta meg az igazgatótanács a kudarc okát.
A vállalkozás nehézségei miatt Sáj Agaszi alapító már tavaly októberben elhagyta a céget és kevesebb mint felére csökkentették az alkalmazottak számát.
Az eredeti üzleti tervek szerint a Better Place-nek évente több mint százezer Renault-Nissan elektromos autót kellett volna eladnia Izraelben, mivel úgy vélték, hogy az alacsonyabb fenntartási költségek, a benzinüzeműhöz hasonló gyorsulás és sebesség, valamint a környezetvédelmi előnyük miatt egyre többen választják az elektromos járműveket, de reményük nem igazolódott be.
Országos elemtöltő és cserélőállomás-rendszert terveztek, de alig kétezer járművet sikerült eladniuk a zsidó államban. A Renault-val kötött megállapodás szerint 2016-ban már 115 ezer autót kellene értékesíteniük, különben súlyos bírságok vártak volna rájuk.
Az üzleti modell szerint az autók elemeinek tulajdonosa a Better Place volt, így a csőd és a töltőállomások várható bezárása után a megvásárolt elektromos autók használhatatlanná és értéktelenné válnak.
A vállalkozás kudarcát a Globes című izraeli gazdasági lap szerint főleg az okozta, hogy az elektromos autók még nem versenyképesek a súlyos, viszonylag rövid távú utazást lehetővé tévő és drága elemek miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.