BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre stabilabb a magyarországi utazási irodák pénzügyi helyzete

TURIZMUS Sok más szektorhoz hasonlóan egyre több cég jelenik meg a főszezon előtt álló utazásszervezők piacán, amelyek a gyengébb 2009-es évet leszámítva az elmúlt években összesítve egyre nagyobb nyereséget könyvelhettek el – derül ki a Bisnode üzleti információs szolgáltató elemzéséből. A felmérés szerint 2007 és 2011 között egyre több cég próbált meg érvényesülni az utazásszervezők piacán, számuk 40 százalékkal közel kétezerre nőtt.

Az adataikat bemutató cégek – amelyek az összes érintett vállalkozás közel négyötödét jelentik – összesített árbevétele 2007-ben még alig több mint 110 milliárd forintot tett ki, a következő években folyamatosan emelkedett, 2011-ben pedig már meghaladta a 230 milliárdot. Az egy cégre jutó átlagos árbevétel a 2007-ben elért 105 millió forintról 161 millió forintra emelkedett 2011-ben. Kedvező kép rajzolódik ki az összesített nyereségadatok vizsgálatából is, az elemzésben szereplő társaságok a 2007 és 2011 közötti időszakban egyetlen évben, 2009-ben voltak veszteségesek, a többiben nyereséget értek el. A konkrét adatok alapján az összesített bruttó eredmény 2007-ben még 1,9 milliárd forintra rúgott, tavalyelőtt már 3,4 milliárd forintot tett ki, vagyis 80 százalékkal nőtt.

A tavalyelőtti adatokat nézve a top tízben szereplő cégek összesített árbevétele 33 százalékát adta a teljes bevételnek, ugyanakkor a bruttó eredményből az összes negyede folyt be hozzájuk. A tízes listára felkerülő utazási irodák közül mindössze egy volt veszteséges 2011-ben. Talán meglepő – írja az elemzés –, hogy az utazásszervezők csőd- és felszámolási eljárások hányadosából számolt bedőlési mutatója elmarad a magyarországi átlagtól, igaz a 2009-ben mért 2,1 százalékról 2011-re 3,2 százalékra emelkedett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.