Az összes szobafoglalásnak Budapesten közel harminc, vidéken már negyven százaléka online csatornákon történt tavaly – áll a BDO és a Turizmus.com közös, idén megismételt átfogó online szállodaipari felmérésében. A kutatásból többek között kitűnik, hogy az elmúlt két évben jelentősen koncentrálódott az online szállásközvetítők piaca, ugyanakkor felértékelődött a saját, mobileszközökre is optimalizált honlapon keresztül zajló értékesítés szerepe is.
Miközben az elmúlt öt év során a budapesti 3–5 csillagos szállodák összes szobaéjszakája éves szinten átlagosan 4,4 százalékkal tudott bővülni, a növekedés üteme az online szobaéjszakák esetében meghaladta az évi 24 százalékot. Ez utóbbi terület növekedése – amelyet a 2009-es válság sem tudott megtörni – 2012-ben tovább gyorsult, és a piaci szereplők egyöntetű vélekedése szerint a fenti tendencia a következő években is minden bizonnyal folytatódni fog.
A budapesti online szobaéjszakák csaknem 75 százalékát online utazási irodák (OTA – Online Travel Agent) értékesítik. Ezen a területen az elmúlt két év során jelentős piaci koncentráció zajlott le: két piacvezető nemzetközi OTA (Booking.com, Expedia.com) együttes részesedése 48,5 százalékról 58,9 százalékra nőtt. Ezzel egy időben a saját honlapon keresztül zajló értékesítés aránya 15-ről 25 százalékra emelkedett – elsősorban a központilag menedzselt hotelláncok honlapjainak köszönhetően.
A vidéki 3–5 csillagos szállodai piac jövedelmezőségét az elmúlt években szintén egyre növekvő mértékben befolyásolja az online értékesítés: tavaly már az összes vendégéjszaka negyven százalékát az online foglalások biztosították, ami értékben több mint 25 milliárd forintot jelent. „Míg 2010-ben a vidéki szállodáknak 72 százaléka élt valamilyen diszkonttáras értékesítési formával, 2012-re ez az arány 84 százalékra emelkedett” – mondta Hegedűs Attila, a BDO Hotel és Ingatlan ügyvezető partnere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.