BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokan jöttek Budapestre, de még nem elegen

A turizmusnak évről évre visszatérő problémája a fővárosi utó- és előszezon csekély vendégforgalma. Tavalyhoz képest mégis kevesebb, ezúttal mintegy 50 budapesti szálloda és számos stratégiai partner csatlakozott a Magyar Turizmus Zrt. novemberében indult és április 7-ig tartó, 1 millió euró média-költségvetésű Budapest Winter Invitation (BWI) téli forgalomélénkítő kampányához.

„A promóció minden eddiginél több, 25 ezer vendéget és 93,4 ezer vendégéjszakát generált, főleg a négycsillagos szállodákban” – hangsúlyozta Maráczi Gábor. A Magyar Turizmus (MT) Zrt. stratégiai és marketing igazgatója lapunk kérdésre elmondta: a német beutazó piaccal annak ellenére nincs baj, hogy ezúttal a brit, az olasz és a francia turisták is többen voltak.

A központi online kampány kiegészítéseként, az akció valamennyi kiemelt célpiacán, több mint 15 országban volt online, PR és közterületi kampány. Londonban, a világ egyik legjelentősebb turisztikai kiállításának (World Travel Market) megnyitásához időzítve, a teljes londoni metróhálózatban, a metrókocsik belsejében 1000 darab plakát, a WTM-re közlekedő vonalon pedig 300 darab plakát hirdette például a Cézanne kiállítást és a téli akciót. A Szépművészeti Múzeum nagyszabású kiállítását 50 citylight plakát népszerűsítette Bécs belvárosában is.

Az akció lényege, hogy három vagy négy éjszakára érkező vendégek amellett, hogy az utolsó éjszakát ingyen kapták, még a budapesti fürdőkbe is ingyen mehettek be. „Van még növekedési lehetőség, négyszer-ötször ennyi vendégéjszakát is elbírnának a szállodák. Sok még a kihasználatlan kapacitás, Bécshez és Prágához képest a vendégéjszakákban, a foglaltságban, az átlagárban, s az egy kiadható szobára jutó bruttó árbevételben is jelentős az elmaradás” – fogalmazott Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSzÉSz) alelnöke. Ennek érdekében tárgyalásokat kezdeményeznek a fővárossal egy jól megalapozott turizmus stratégia érdekében. A baj csak az, hogy jelenleg még az országos sincsen készen.

Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. vezérigazgatója pedig elmondta, hogy a mostani kampány során a 25 ezer vendégből 12,7 ezer fürdőzött ingyen. A kampány hatása ugyanakkor hosszabb időtávon érvényesül, így az megéri a fürdőknek is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.