BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bécsbe és Londonba járnak a magyar üzleti utazók

A tipikus magyar üzleti utazó több éjszakát is eltölt tárgyalásai során külföldön, amihez általában 3–4 csillagos szállodát választ, úti céljainak toplistáját Bécs, London és Frankfurt vezeti, a légitársasági szolgáltatások közül legfontosabb számára az ingyenes poggyász, a szállodák esetében pedig az ingyenes wifi tűnik nélkülözhetetlennek – derült ki a Business Traveller Hungary magazin és a Lufthansa közös kutatásából.

A válaszadók 36 százaléka évente 3–5 alkalommal indul üzleti célból külföldre és ugyanekkora azok aránya is, akik évente csak 1–2 alkalommal utaznak. Havonta többször a válaszadók egyötöde, havi rendszerességgel 9 százaléka indul útnak. Legtöbben uniós tagállamokba járnak (57 százalék), a környező, nem uniós országokba 18, Észak-Amerikába és Ázsiába 8-8, a Közel-Keletre 5 százalék utazik.

Az első számú célpont Bécs, amit London, Frankfurt, Berlin, Párizs, München, Prága, Brüsszel, Amszterdam, Milánó, Barcelona és Varsó követ. Az amerikai kontinensen New York a legtöbbet látogatott célpont, San Francisco és Los Angeles a két dobogós célállomás, a Közel-Keleten Dubai és Doha, Ázsiában pedig Peking, Szingapúr és Tokió a leglátogatottabb.

A válaszadók kétharmada több éjszakát is eltölt külföldön, 28 százalékuk egy éjszakára marad, mindössze 5 százalék jön haza a kiutazás napján.
Többségben vannak a repülővel utazók, gépkocsival 34, vonattal 10, busszal 3 százalékuk indul útnak és döntően középkategóriás, 3–4 csillagos szállodában szállnak meg. A luxuskategóriát 13 százalék, az alacsony árfekvésű szállókat 10 százalék választja.

A felmérésben részt vett vállalatok 34 százaléka évi ötmillió forint feletti összeget költ céges utakra, 28 százalék viszont egymillió alatti büdzsével rendelkezik, 22 százalék 1-3 millió, 12 százalék 3-5 millió közötti keretből gazdálkodik.

Az Észak-Amerikába és Ázsiába utazó üzletemberek vállalkozásainál az átlagnál jóval nagyobb arányban alkalmaznak saját utazási menedzsert és/vagy utazási irodai szerződéssel rendelkeznek, az utazási büdzsé szinte mindegyiknél meghaladja az évi 5 millió forintot. Jellemzően milliárdos árbevételű cégekről van szó.

Az üzleti utakat a válaszadók 45 százaléka magának szervezi, negyedük utazási irodán keresztül intézi az utat, 17 százaléknál cégen belül utazással esetileg foglalkozó kolléga végzi a menetjegyek és a szállás foglalását. A szerződött utazási iroda kiválasztásánál a legfontosabb szempont a rugalmasság, a globális keretszerződés 26 százalékban döntő, az ár 22 százalékban, a transzparens számlázás pedig 8 százalékban számít. A céges utak 37 százalékát online, egyharmadát telefonon vagy e-mailben a szolgáltatónál, 27 százalékban a szerződött utazási irodán keresztül foglalják. A légitársasági szolgáltatások esetében a magyar üzleti utazóknak a legfontosabb a feladott poggyász. Ami a szállodai szolgáltatások fontosságát illeti, az 1–5-ig terjedő skálán a legmagasabb pontszámot a wifi kapta.

Jó a turistaosztály is

Európán belüli utazáshoz a válaszadók 59 százaléka turistaosztályt választ, 13 százaléka premium economyt, businessen 7 százalék utazik, fapadoson 21 százalék. Európán kívül 51 százalék a turista és 22 százalék a premium economy aránya, de a válaszadók 23 százaléka businessen utazik, 3 százalék first classon. Az első osztály kényelméért 17 százalék a business jegy árán felül még további 10 százalékot fizetne, 14 százalékuk 20 százalékos felárat lát reálisnak, és 2 százalék hajlandó 50 százalék feletti többletköltséget fizetni.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.