BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A beutazók száma tavaly már meghaladta a kiutazókét

STATISZTIKA Egészen tavalyig nem volt arra példa, hogy az utazási irodák teljesítménye alapján több volt a beutaztatott vendég, mint a külföldre utazó magyar. Már 2010 óta folyamatosan csökken az utazási irodák által kiutaztatott turisták száma. A KSH által tegnaő publikált adatok szerint tavaly a 1289 bejegyzett utazásszervező - vagy közvetítő 663 ezer ember külföldi útját szervezte meg, ami 4 millió vendégéjszakát jelent. Nagyot romlott a helyzet, hiszen 2011-ben 732 ezer ember vette igénybe az irodákat a kiutazáshoz, és ez 4,5 millió éjszakát eredményezett. A csúcs 2010-ben volt, amikor 1202 iroda bonyolította 848 ezer turista nyaralását. A beutaztatással azonban nincs gond. Míg 2009-ben mindössze 610 ezer külföldi magyarországi pihenését szervezték irodák, addig tavaly már 727 ezer ember érkezett szervezetten. Apró szépséghiba, hogy rövidebb ideig maradtak: 1,6 millió helyett csak 1,5 millió vendégéjszakát töltöttek hazánkban. „A számok jól tükrözik a hazai jövedelmi állapotokat. Az egyszerűbb európai városlátogató utakat pedig már sokan önállóan, interneten foglalják le” – mondta lapunknak Molnár Judit. A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) szóvivője hozzátette: nincs változás a magyarok utazási szokásaiban, a horvát-, a görög- és a török tengerpart a fő úti cél. Ezek az országok viszont egyre drágábbak a magyarok pénztárcájának, emiatt csökken a kiutazók száma.

Szinte valamennyi jelentős utazási irodának csökkent tavaly az árbevétele. Így nem csoda, hogy többen veszteséggel zártak. Nyereségük pedig ingadozó. A korábbi csődök hátterében az állt, hogy az utazási irodák a piac igényéhez képest a kelleténél sokkal több charter járatot és garanciális szállás kapacitást kötöttek le. A tavalyinál kevesebb, összesen 15,2 milliárd forint vagyoni biztosítékot igazoltak 2013-ra az utazási irodák.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.