A tavaszi teszt most elkészült hatástanulmánya rámutatott: a 12 új, rövidített repülési útvonal bevezetésével éves szinten 4-5 százalékkal, összesen legalább 117 ezer kilométerrel csökkenhetne a vizsgált repülési útvonalakon a ténylegesen lerepült távolság, és ezzel minimum 1100 tonnával kevesebb káros anyag kerülhetne a levegőbe.
Hozzátették: évi legalább 714 ezer liternyi kerozint, közel félmillió dollárnyi üzemanyag-költséget is meg lehetne spórolni a bevezetéssel. A megtakarítások mellett átlagosan 3,5 perccel rövidülhetne a menetidő és 4,6 százalékkal kevesebb káros anyag kerülhetne a környezetbe.
A Balti-tenger és Dél-Magyarország között húzódó térségben összesen 12 új, rövidített repülési útvonalat teszteltek májusban a magyar, a lengyel és a szlovák légiforgalmi irányító szolgálat szakemberei. A programban Ausztria, Horvátország, Szlovénia és Szerbia megfigyelőként vett részt. A tesztsorozat következő lépésében várhatóan már a horvát légiforgalmi irányítás is részt vesz, így egyre nagyobb régióban nyílik lehetőség a jelenleg repült útvonalak ésszerűsítésének és lerövidítésének tesztelésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.