KÖLTSÉGEK Egy nemzetközi tesztsorozat első lépéseként a HungaroControl szimulációs központjában a Balti-tenger és Dél-Magyarország között húzódó térség összesen 12 új, rövidített repülési útvonalát tesztelték a magyar, a lengyel és a szlovák légiforgalmi irányító szolgálat szakemberei. A free route koncepció bevezetésével éves szinten 4-5 százalékkal, összesen legalább 117 ezer kilométerrel csökkenhetne a vizsgált repülési útvonalakon a ténylegesen lerepült távolság, és ezzel minimum 1100 tonnával kevesebb káros anyag kerülhetne a levegőbe. Már ebben az első vizsgált viszonylatban is a légitársaságok jelentős költségeket takaríthatnának meg: évi legalább 714 ezer liternyi kerozint, azaz közel félmillió dollárnyi üzemanyag-költséget, nem beszélve a karbantartási és amortizációs költségekről, továbbá a személyi jellegű ráfordításokról. „Az iparági szereplők költségeinek csökkentése ma kulcskérdés Európában. A HungaroControl saját fejlesztéseinek, új eljárásainak tapasztalata azt mutatja, hogy a hatékonyság növelését, a légitársaságok működési költségeinek csökkentését nem kizárólag a költségek közvetlen mérséklésével lehet elérni, hanem az innovatív fejlesztések révén is. Ez ráadásul akár jelentősebb eredményekre is vezethet, mint a légiforgalmi szolgálatok díjainak erőltetett ütemű csökkentése” – mondta Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója. A megtakarítások mellett átlagosan 3,5 perccel rövidülhetne a menetidő. Az Eurocontrol szerint a légiforgalmi irányításért fizetett díjak átlagosan a légitársaságok működési költségeinek közel 6-7 százalékát teszik ki, miközben az IATA 32 százalékra becsüli a 2012-es üzemanyag-költségeik arányát. A tesztsorozat következő lépésében várhatóan a horvát légiforgalmi irányítás is részt vesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.