A krónikus beteg a kórháztól vagy rendelőtől távol, akár a nyaralás alatt is online kapcsolatba léphet a kezelőorvosával, aki a páciensről minden szükséges információt azonnal lekérhet a mobiltelefonján. Távkonzultációt kezdeményezhet egy másik szakorvossal, sőt online receptet rendelhet a betegnek, aki azt a legközelebbi patika webfelületén házhoz rendeli. Nem, ez nem a nagyon távoli, hanem a nagyon is közeli jövő, sőt egyes észak-európai országokban szinte már napi gyakorlat.
Nálunk azért még időbe telik, amíg a kézzel írott beutalóktól és betegkartonoktól, a számítógépen kiértékelt, majd kiprintelt leletektől, meg az őskori asztali gépektől idáig eljutunk. Mindenesetre bizakodhatunk: végül is jelenleg is tucatnyi – döntően uniós forrásból finanszírozott –, összességében mintegy 12 milliárd forintos e-Health fejlesztési program van folyamatban. A legtöbb ugyan csak közvetetten érinti a betegellátást, de például digitális kórházi eszközök beszerzésével kézzelfoghatóan korszerűsödhet a napi rutin.
Igaz, hogy Szócska Miklós államtitkár már 2011-ben azt ígérte, hogy 2012-ben a papír alapú vényeket legalább részben felváltja az e-recept, 2013-ban meg azt, hogy a védőnők nem papírt és tollat, hanem táblagépet visznek majd magukkal a terepre, hogy feljegyezzék a gyerekek magasságát és testsúlyát. A napokban pedig, hogy a Mentőszolgálatnál most megvalósuló új irányítási rendszer kiépítésétől már csak egy lépés, hogy „élő képet fogunk tudni közvetíteni a mentőautóból a szakorvosnak”. Mivel Szócska Miklós mondta már azt is, hogy Magyarország akár e-Health nagyhatalom is lehet, talán helyesebb inkább kincstári optimizmusnak tekinteni az ilyen megnyilatkozásokat. Ugyanakkor ne legyünk igazságtalanok, a jövő még csak most kezdődött, a fejlesztések még javában zajlanak, az egészségügy területén tapasztalható informatikai lemaradások pedig akkorák, hogy itt bizony minden apró lépés – ismét az államtitkár szavait idézve – valóban „evolúciós ugrást” jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.