BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A trendeket diktálni kell

„Középtávon az a cél, hogy a RILL&SON közép-európai piaci tényező legyen” nyilatkozta a RILL&SON cégvezetője,
2016.06.24., péntek 05:00


RILL&SON, vagyis Rill és Fia. Kimondható, hogy ez egy klasszikus családi vállalkozás?

– Igen, édesapám a rendszerváltás fordulóján alapította az R&S Kft.-t azzal a céllal, hogy professzionális gasztronómiai eszközökkel tudja támogatni a magyarországi vendéglátóipar fejlődését. Én már a második generációt képviselem.

A generációváltás a magyarországi vállalkozások többségénél most jelent problémát, ami érdekes társadalmi, kulturális és gazdasági kérdés egyben.

Korábban a multinacionális cégek vonzottak, de a piacot és a termékeket rendkívül megszerettem, és úgy döntöttem, folytatom a családi hagyományt. Így mi ebből a szempontból szerencsésnek mondhatjuk magunkat.

Látszólag ez egy egyszerű piac, hiszen „érthető” termékeket forgalmaztok, azonban nagyon sok mindenben otthon kell lenned – a gasztronómiában, a szállodaiparban, az étteremüzletágban egyaránt.

– Így van. A legnagyobb piacunk a HoReCa-szektor, a hotelek, az éttermek és a cateringcégek összessége, emellett a borászatok 15-20 éve egy növekvő szegmenset képviselnek. Ugyanúgy célcsoportjaink azok a háztartások, amelyek olyan professzionális eszközöket szeretnének otthonukban tudni, mintha elmentek volna egy Michelin-csillagos étterembe vagy egy jó színvonalú bistrot-ba.

Miben mások azok a termékek, márkák, amelyeket ti forgalmaztok?

– Nagy rálátásunk van a különböző gyártási folyamatokra, hiszen 26 éve vagyunk ebben a szektorban, különösen mint a Schott Zwiesel poharak vagy a Seltmann Weiden porcelánok kizárólagos hazai forgalmazói. Amiben más a mi kristálypoharunk, mint a többi, az az esztétikai megjelenés, a minőségi kidolgozás. Nagyon fontos, hogy hogyan csillog az a kristály, és a vendéglátóiparban elsődleges szempont a strapabírás is. Mindez sok „titok” és nemzetközileg szabadalmazott eljárás következménye.

A tányér, a pohár és az étkészlet is egyfajta életstílus megtestesítője. A vásárlók egyfajta stílust vesznek vagy egyszerűen csak egy poharat?

– A Schott Zwiesel-sorozatnak a stílus a megkülönböztető jegye. Számukra nagyon fontos, hogy miben jelenítik meg a szívüket-lelküket jelentő borfajtáikat, és mi ezt megértjük.

Milyen trendek vannak ezen a piacon? Születnek-e új kategóriák, mint például az autóiparban?

– Abszolút. Például a viszkit már nemcsak a klasszikus old fashioned egyenes falú pohárban kínálják, hanem a tulipán formájú, úgynevezett whiskey nosing glassból. Általában a trendeket a piacvezetők diktálják. A Schott Zwiesel Németország top sommelier-ivel fejleszti a poharakat, erre példa a The First elnevezésű sorozat, amelyet Enrico Bernardóval csináltak. Ő az egyetlen, aki kétszer megnyerte a sommelier-világbajnokságot. A bárpoharakban Charles Schumann az egyik ilyen egyéniség, ő ismerős lehet többeknek, mert egyben a Hugo Boss modellje is.

Hogy jut át ez a magyar piacra?

– Minden területen, legyen az porcelán, evőeszköz, konyhai kisgép, reggeliztető eszközök, igyekszünk trendeket diktálni, másrészt folyamatosan járjuk a nemzetközi kiállításokat az újdonságokat kutatva.

A magyar piac, éttermek, vállalkozások hogyan követik ezt le? Mégiscsak lett egy győztes séfünk, és már öt Michelin-csillagos étterme van Magyarországnak.

– Arra nagyon büszkék vagyunk, hogy az ötből négy Michelin-csillagos étterembe beszállítunk. A Bocuse d’Or-sikereket említve Magyarországon van egy úgynevezett gasztronómiai boom, és ezzel együtt, már korábban elindult egy úgynevezett borforradalom is. E kettő nagyon szépen, egymást támogatva halad. Az otthoni felhasználás szintén egy érdekes téma, hiszen a válság gyakorlatilag megölte az asztalkultúrával foglalkozó kiskereskedelmi egységeket. A piac egy része így eltűnt. Most azonban optimista vagyok, mert a felső kategóriás boltok újra nyitnak. Mi kiszolgáljuk azokat az igényes háztartásokat is, ahol otthon is minőségi, profi eszközökkel szeretnének teríteni.

A cégnevetek valódi beszédes név.

– Igen, kifejezi a 25 éves fennállás jelentette hagyományt, de az újításokat és egyben a jövő felé fordulást is.

A napi trendek mellett mik a terveid?

– Középtávon az a cél, hogy a RILL&SON közép-európai piaci tényező legyen. Minden általunk képviselt piaci szegmensben a környező országokban is szeretnénk megjelenni.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.