BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Saldo Zrt.

A kkv-knak is kellhet adótanácsadás

Egyedi, speciális igényekre szabott szolgáltatásokkal és még több szakmai partnerségi kapcsolat kialakításával kívánja piaci részarányát bővíteni a Saldo Zrt. – mondta a Világgazdaságnak Balogh Ákos, az adótanácsadó cég új vezérigazgatója.
2018.08.15., szerda 18:04

Ki vesz ma igénybe adótanácsadót?

A Saldo adótanácsadói üzletágának közel 2500 állandó partnere van. Ügyfeleink egyharmadát költségvetési intézmények, ezen belül oktatási intézmények, bíróságok és önkormányzatok adják, kétharmada pedig a hazai vállalkozói körből érkezik. Épp aktuális példa, hogy számos önkormányzat fordul hozzánk az ASP informatikai rendszerhez történő átállás kapcsán – ami a legújabb szolgáltatásunk. Megrendelőink működési spektruma a gazdasági szektorban az olajipari multiktól az autóipari cégeken keresztül a több milliárd forint árbevételű vállalatokon át az egyéni vállalkozókig terjed.

Komplexitásra törekszenek. Ez mit jelent a gyakorlatban?

Szolgáltatási portfóliónk teljes abban az értelemben, ami egy könyvelő munkájához napi szinten szükséges, legyen szó megfelelő könyvelőprogramról, szakkönyvről, esetleg az éves kötelező szakmai továbbképzésről, illetve telefonos vagy írásbeli adótanácsadásról. Öt, egymástól független üzletágat működtetünk, az adó­tanácsadás, informatika, könyv­kiadás, felnőttképzés és köz­­beszerzés területén, több mint tízezer szerződött ügyféllel.

Fotó: Saldo

A következő három évre választották meg a cég vezérigazgatójává. Mi az üzleti stratégiája?

Évente ezer szakmai állásfoglalást adunk ki partnereinknek, hatvanezer telefonhívást fogadunk. A napi problémák megoldásában már közel hatvan éve tudunk megbízható és naprakész megoldásokkal szolgálni. A sikeres jövő zálogát a személyre szabott szolgáltatási csomagok összeállításában és piaci bevezetésében látom. Egy kis- és középvállalkozásnak akár már havonta 20-30 ezer forintért lehet adótanácsadója. Ugyanakkor azt látjuk, hogy nagyon eltérők a piaci igények, ezért az árstratégiánkat is érdemes differenciálnunk, hisz elemi üzleti érdekünk a piacon lévő lehetséges ügyfelek minél teljesebb elérése. Ahhoz pedig, hogy az egyedi igényeket még jobban megismerhessük és kiszolgálhassuk, további szakmai partnerségi kapcsolatokat kell kialakítanunk.

Win-win kapcsolatokra gondol?

Igen, például nagyon sok agrárágazati ügyfelünk van, egyedi igényekkel és kihívásokkal. Az elmúlt években a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával sikeresen együttműködtünk, ennek keretében országos roadshow-t is szerveztünk a szakképzési hozzájárulásról és a kedvezmények érvényesítéséről. Ez a kamarának is fontos, mert gyakorlati szolgáltatást nyújt a tagjainak. Több ilyen típusú együttműködést tervezek tető alá hozni más szakmai szervezetekkel, kamarákkal is. Ma már egyértelmű, hogy nagy szükség van az olyan specializált tudásra, mint amilyen a kutatás-fejlesztés és innováció. Szolgáltatás-fejlesztéseink ezt a szegmenst is kiemelten kezelik.

A teljes interjú a Világgazdaság szerdai számában olvasható

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.