BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint 200 millió palack bort vett már magyar termelőktől az egyik nagy áruházlánc

A Lidl több mint 200 millió palack bort vásárolt magyar termelőktől 2014 óta, ráadásul ennek a mennyiségnek felét külpiacokon értékesítette. A külföldi vevők a Szürkebarátot, a Királyleánykát, az Egri Bikavért, a Tokaji Furmintot és az Irsai Olivért kedvelik leginkább a hazai fajták közül.

Tíz év alatt több mint 200 millió palack magyar bort adtak el a Lidl hazai és nemzetközi áruházaiban: az értékesített mennyiség fele a külföldi áruházakban kelt el – közölte a Világgazdasággal a Lidl Magyarország.

Lidl, bor
Tíz év alatt több mint 200 millió palack magyar bort adtak el a Lidl hazai és nemzetközi áruházaiban / Fotó: Shutterstock

Az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc még 2014-ben döntött úgy, hogy „a Lidl a magyar beszállítókért” programjának részeként kiemelten kezeli a kiváló magyar palackos borok népszerűsítését és a belföldi értékesítés növelése mellett a „Lidl Wine Expo”-n keresztül a külpiacokra jutásban is segíti a hazai borászatokat, pincészeteket.

Ötszörösére nőtt a mennyiség

Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs cégvezetője közölte:

A borértékesítés egyike azon sikereinknek, amire rendkívül büszkék vagyunk. A rendezvénysorozat kezdete óta több mint 90 milliárd forint realizálódott hazai beszállítóinknál. A kezdeti hatmillió palackkal szemben pedig 2023-ban már közel ötször annyi, mintegy 29 millió palack magyar bor értékesítéséhez járultunk hozzá itthon és külföldön összesen.

Hozzátette: említésre méltó az is, hogy míg a program indításakor Európa-szerte hat országba jutottak el a kiváló minőségű és ár-érték arányú palackos magyar borok, addig tavaly már közel háromszor annyi, összesen 17 országban voltak megtalálhatók a kiváló magyar italok.

Szerinte a Lidl Wine Expo kulcsszerepet játszik abban, hogy a magyar borok versenyképesek maradjanak a nemzetközi piacon. 

Az elmúlt évtizedben több mint 100 millió palack magyar bor került a külföldi Lidl áruházak polcaira, melyek közül a legnépszerűbb borfajták 

  • a Szürkebarát, 
  • a Királyleányka, 
  • az Egri Bikavér, 
  • a Tokaji Furmint és 
  • az Irsai Olivér.

Kicsikkel és nagyobb termelőkkel is együttműködnek

Kiemelték: az áruházlánc a borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze, így kisebb családi pincészetekkel és nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködik. Mindezeknek köszönhetően kiváló ár-érték arányú magyar borokkal találkozhatnak a vásárlók itthon és a külföldi Lidl áruházakban egyaránt. 

„A magyar borkultúra és a hazai borágazat melletti elköteleződését bizonyítják a Lidl Magyarország a borágazat több neves versenyén elért kiemelkedő eredmények és elnyert díjak, melyek egyben a vállalat innovációit és törekvéseit is elismerik” – fűzték hozzá.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.