Egyre kevésbé hatnak a vásárlásösztönző reklámok a fogyasztókra, és a celebek is kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket – derül ki az EY (Ernst & Young Global Limited) legfrissebb felméréséből.
Már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket
– mutat rá a felmérés.
A 30 országban, több mint 23 ezer fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi online kutatás során a megkérdezetteknek több mint a fele (61 százalék) vett már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján. Ehhez képest csak a válaszadók ötöde (21 százalék) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.
A kutatás arra is rávilágít, hogy egy-egy influenszert elsősorban azért kísérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amelyeket értékesnek (49 százalék) vagy élvezetesnek (44 százalék) találnak. A celebek ezzel párhuzamosan veszítenek a népszerűségükből, a megkérdezettek negyede (25 százalék) követ valakit csak azért, mert híres.
Az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak. Az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást. Emiatt a korábban jól bevált – elsősorban befolyásolásra épített – hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és a forgalmazók részéről
– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.
A fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni.
A márkahűséget leginkább az ingyenes szállítással (67 százalék) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49 százalék) lehet szorosabbá tenni
– derül ki az EY kutatásából.
Az EY globális fogyasztói felmérése (Future Consumer Index) a változó fogyasztói hangulatot és viselkedést követi nyomon. A 14. alkalommal elvégzett felmérés során 23 016 fogyasztót kérdeztek meg 2024. március 29. és április 10. között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.