BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Változik a vásárlók magatartása – A celebek ideje lejárt

Egyre tudatosabbak a vásárlók, és kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok – derül ki az EY kutatásából. Az influenszerek a megkérdezettek közel felét tudják befolyásolni, azonban a celebek már egyre kevésbé vannak hatással a fogyasztókra.

Egyre kevésbé hatnak a vásárlásösztönző reklámok a fogyasztókra, és a celebek is kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket – derül ki az EY (Ernst & Young Global Limited) legfrissebb felméréséből. 

változik
Változik az influenszereknek és a celebeknek a fogyasztókra gyakorolt hatása / Fotó: Shutterstock

Már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket 

– mutat rá a felmérés.

A 30 országban, több mint 23 ezer fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi online kutatás során a megkérdezetteknek több mint a fele (61 százalék) vett már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján. Ehhez képest csak a válaszadók ötöde (21 százalék) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.

A kutatás arra is rávilágít, hogy egy-egy influenszert elsősorban azért kísérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amelyeket értékesnek (49 százalék) vagy élvezetesnek (44 százalék) találnak. A celebek ezzel párhuzamosan veszítenek a népszerűségükből, a megkérdezettek negyede (25 százalék) követ valakit csak azért, mert híres.

Az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak. Az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást. Emiatt a korábban jól bevált – elsősorban befolyásolásra épített – hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és a forgalmazók részéről

– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.

A fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni. 

A márkahűséget leginkább az ingyenes szállítással (67 százalék) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49 százalék) lehet szorosabbá tenni 

– derül ki az EY kutatásából.
Az EY globális fogyasztói felmérése (Future Consumer Index) a változó fogyasztói hangulatot és viselkedést követi nyomon. A 14. alkalommal elvégzett felmérés során 23 016 fogyasztót kérdeztek meg 2024. március 29. és április 10. között.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.