Nagy jelentőségű bejegyzést tett közzé Lázár János hétfőn kora délután a közösségi oldalán. Ebben az építési és közlekedési miniszter először jelentett be konkrétumokat a már korábban meghirdetett vasútfejlesztési programról.
Először is leszögezte, hogy a MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudják varázsütésre megújítani, mert 30 év hátrányunk van, de nekiállnak. Majd közölte, hogy
közel 850 milliárd forint forrást rendelnek a feladatra.
Ebből a pénzből
Ezek a hosszabb távú célok, amit viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni, az az utasokhoz való hozzáállás – emelte ki. Lázár János ez alatt az utasok érdemi segítését és támogatását érti azokban a nehéz helyzetekben, amiket a megörökölt flotta- és infrastruktúraállapotok okoznak. Ezt is várja el elsőként a MÁV csoport új vezetésétől, amelyet a hétfő reggeli találkozásuk alkalmával mutatott be a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek.
A zártkörű megbeszélésen azt is egyértelművé tette, hogy a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre. Elvárja a MÁV csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – eddig azonban jószerint a MÁV nélkül – zajló vitákban.
Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat – zárta posztját Lázár János vélhetően Vitézy Dávidnak üzenve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.