A BKK egyik célja, hogy a főváros közlekedésben olyan integrált fejlesztések induljanak, amelyek eredményeképpen az egyes közlekedési ágazatok optimális együttműködése valósulhat meg. A közlekedési munkamegosztásban a kerékpár szerepét a városi rövid utazások kiváltásában, a munkába járó autós-ingázó forgalom alternatívájaként, nagyobb utazási távolságok esetén a közösségi közlekedéssel kombinálva és a B+R lehetőségek kihasználásában látják.
Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Terve szerint „2020-ig a kerékpáros közlekedés fejlesztésének célja, a helyváltoztatásokon belül a kerékpározás 10 százalékos részesedésének elérése”. A megvalósítás érdekében a BKK több fejlesztést tervez, ezek között kiemelt helyen szerepel a bicikliutak fejlesztése, és biztonságos kiépítése, illetve a kerékpárosbarát alaphálózat fejlesztése (a MOL Bubi hatásterületére fókuszálva). Ugyanakkor a szervezet fontosnak tartja a kombinált utazások támogatását, a különféle nevelő kampányok indítását, és a közbringa-rendszer bevezetését.
A jelentős késésben lévő Mol BuBiról Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes azt mondta: „a széles körű próbaüzemet követően várhatóan júliusban lesz használható teljes körűen a rendszer”. Közölte, úgy látják, hogy a nyertes konzorcium mindent megtesz annak érdekében, hogy mihamarabb megkezdődhessen a hivatalos próbaüzem. Horváth Gábor, a T-Systems Zrt. ágazati igazgatója a napokban azt nyilatkozta, hogy egy hétig – ez a mai napon jár le – úgynevezett terheléses tesztnek vetik alá a rendszert több száz ember részvételével, amelyet nyilvános főpróba követ.
A Bubit a szerződés szerint április 7-én kellett volna átadni, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, eddig 104 millió forint gyűlt össze. A kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án érné el az alvállalkozó konzorcium. Ha addig nem készül el a rendszer, akkor a BKK felmondhatja a szerződést.
A bringákat 18 900 forintért lehet majd igénybe venni egyéves időtartamra. Az első ezer felhasználónak az éves bérlet 12 ezer forintba kerül, ebből ötezer forint felhasználható lesz fél órán túli használatokra. Fél órás használatig ingyenes a rendszer.
A rendszer kiépítése 1,1 milliárd forintos költségvetésű projekt, a forrás nyolcvan százaléka uniós támogatás. A 76 gyűjtőállomáson ezer-ezerötven kerékpárt állítanak forgalomba.
„Jelenleg Budapest belső városrészeinek komplex kerékpárosbarát fejlesztését hajtjuk végre, ez a MOL Bubi által lefedett terület széleskörű fejlesztését foglalja magába. Ez a fejlesztés az I-II., az V-VI-VII-VIII-IX., valamint a XI. és XIII. kerületet érinti. A kivitelezés jelenleg is zajlik, 2014 végéig számos új kerékpárforgalmi létesítmény épül meg. A biztonságos és kényelmes kerékpárhasználathoz tartoznak kiegészítő elemek: a közterületi kerékpártárolók és a B+R rendszer. A MOL Bubi területen 160 helyszínen 800 db kerékpártámaszt helyezünk ki (ez 1600 férőhelyet jelent), a kivitelezés ütemezése szerint 2014. év végéig. A B+R (bike and ride – bringázz és utazz) rendszer a környezetbarát, de korlátozott hatótávolságú kerékpározást ötvözi a kötöttpályás közlekedéssel. A B+R létesítési programunk keretében az M2-as és az M3-as metró-, valamint a H5-ös, a H6-os, a H7, a H8 és a H9 hévvonalak megállói mentén telepítünk kerékpártárolókat a következő két évben” – fogalmazott a BKK tájékoztatójában. Az idei év fejlesztései során a belvárosban – az I., a II., az V., a VIII., a IX. és a XIII. kerületben – kezdődik meg a kivitelezés.
A biciklisek számára szintén jó hír: bővült azon BKK-járatok köre (59-es és 59A villamos, 65-ös és 165-ös busz, és a 77-es troli), amiken engedélyezett a kerékpárszállítás. A BKK tájékoztatása szerint a főváros költségvetése a 2012 és a 2016 közötti időszakra 1 milliárd forintot irányzott elő kerékpáros fejlesztésere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.