BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A cégek fele honlapos

A hazai, legalább 5 főt foglalkoztató cégek 32 százalékának, ezen belül az internetcsatlakozással rendelkező cégek 45 százalékának van saját céges honlapja. A kisvállalkozások körében a honlapok elterjedtsége átlagosnak mondható. A mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti, míg a közép- és nagyvállalatoknál átlag feletti a weboldalak elterjedtsége - állapítja meg a GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország együttműködésével készített legfrissebb felmérés.

A kisvállalkozások körében a honlap-penetráció átlagosnak mondható, az 5-9 fős mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti, csupán 39 százalékos. A közép- és nagyvállalatoknál viszont átlag feletti, 58, illetve 80 százalékos a weboldalak elterjedtsége.

Az átlagosnál kedvezőbb a cégek helyzete a honlappal való ellátottság szempontjából a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás; a pénzügyi tevékenység; az ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás; valamint a feldolgozóipar, villamosenergia-, gáz-, gőz-, vízellátás szektorokban. A mezőgazdaság és halászat ágazatban, az építőiparban, a szállítás, raktározás, posta, távközlés területén, illetve az oktatás, egészségügy és egyéb szolgáltatások területén viszont e tekintetben lemaradás tapasztalható.

A honlapok döntő többsége azonban még mindig viszonylag alacsony fejlettségi szinten áll: kizárólag a vállalat és a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik. Az érintett cégeknek csupán az egyötödének van olyan honlapja, amely lehetőséget nyújt az ügyfeleknek az interaktivitásra, vagyis kereshetőek az ott feltüntetett katalógusok, adatbázisok. Az ennél magasabb fejlettségi szintet képviselő honlapok aránya öszszességében 8 százalék, belőlük 2 százalék a kereskedelmi tranzakciók, vásárlások, rendelések lebonyolítása mellett integrálva van a gyártástervezési, a raktár- vagy a készletgazdálkodási vállalati szoftverrel is.

Az építőipari és a mezőgazdasági profilú vállalkozások, valamint a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, illetve a szállítás, raktározás, posta, távközlés szektorban dolgozó cégek honlapjai még az átlagosnál is jellemzőbben szorítkoznak kizárólag a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak bemutatására. A pénzügyi és a kereskedelmi szektor cégeinél már gyakrabban találunk ennél magasabb fejlettségi szinten lévő honlapokat.

A saját céges honlappal bíró vállalkozások internetes oldalainak közel a fele kizárólag magyar nyelven érhető el, kétötödük viszont a magyar mellett angol nyelven is olvasható. Magyar és német nyelvű honlapja az érintett vállalkozások kevesebb mint egytizedének van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.