A prezentációs területet korábban jellemző, klasszikus írásvetítőt ma már inkább csak iskolák használják, azt is főleg alacsony áruk, illetve a már fólián meglévő anyagok miatt. Ezzel párhuzamosan nyernek teret a különböző prezentációs projektorok, illetve a legújabb fejlesztésű, különböző kommunikációs eszközöket integráló wall display. Ez utóbbi magában foglal egy kivetítőt, egy digitális táblát, egy táblamásolót, egy falitáblát, hangosítást és magát a vetítővásznat.
A projektorok piaca hangsúlyosan kettévált. Növekedtek a lehetőségek a különböző állami és EU-alapok által kínált pályázatok elnyerésére, így egyre inkább a modern és színvonalasabb oktatást, bemutatókat lehetővé tévő prezentációs kivetítők irányába mozdítja a beszerzéseket, ennek eredményeként a kereslet ezek irányában is növekszik - mondta el Lénárt Áron, a piac egyik meghatározó szereplőjének, a Galax Kft.-nek az ügyvezető igazgatója.
A másik, talán még látványosabb fejlődést mutató vonal a már nem csak a módosabbak szórakozási igényeit szolgáló házimozi célú kivetítő. A piacon jelenleg több olyan modell is kapható, melyek ára egy jobb minőségű tévé árával vetekszik. A kis méret és alacsony zajszint, valamint a kifinomultabb formatervezés egyre inkább elvárás ezekkel az eszközökkel szemben.
A digitális megjelenítő termékcsoporton belül a technológiai fejlődés egyik biztos iránya a vezeték nélküli technológia térnyerése, és szinte természetes a képminőség javulása mellett a folyamatos súlycsökkenés, amely a hordozhatóságot teszi könnyebbé.
Jóri Csaba, a 3M Hungária kommunikációs vezetője szerint a céges beszerzésekét messze meghaladja majd a magánszféra beszerzéseinek növekedése, ez a tendencia a közeljövőben biztosan folytatódik. Az oktatási piac lassan, de biztosan szintén közelít a prezentációs projektorok irányába, tovább növelve a keresletet. Bár a termékek jellemzően évről évre olcsóbbak, még mindig a felső árkategória képviselői maradnak a már említett wall displayen kívül a különböző plazmamegjelenítők is. Az általános árcsökkenés eredményeként az üzleti felhasználók között nagyobb felvevőpiacot képvisel majd a kis- és középvállalati szegmens.
A piac elsősorban a lakossági beszerzéseknek köszönhetően tovább növekszik, amely növekmény inkább az eladandó mennyiségre, és nem az árbevételre vonatkozik, mert az árerózió - ami átlagosan 20 százalék körül várható -, illetve a volumennövekedés várhatóan kiegyenlítik egymást.
A növekedés ellenére a gyártók és forgalmazók helyzete vélhetően nem lesz könnyebb. Az erősödő piac fokozza a versenyhelyzetet, így az árbevételekből jóval többet kell fejlesztésre fordítani, mint korábban, és nemcsak a termékek vételára, hanem az árrés is csökken. Ráadásul a gazdasági megszorítások miatt a termékek beszerzése - a marketingköltséghez hasonlóan - az elsők között kerülhet ki az idei beruházásokból.
A piacon egy másik jelenség is megfigyelhető. A dinamikusan növekvő kereslet magával hozza a gyengébb minőségű, megfelelő szervizhálózattal nem rendelkező távol-keleti nem márkás eszközök megjelenését. Eközben az üzletben a nagy számítástechnikai gyártók is részt vesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.