A 20 és 36 év közöttiek tanulási hajlandósága a legmagasabb, így az életen át tartó tanulás programjára várhatóan ők lesznek a legnyitottabbak. A legtöbben egyedül, otthon próbálnak új ismereteket elsajátítani, de egyre többen vannak, akik az internet segítségével tanulnak (lásd kördiagram) - derül ki a Számalk Rt. által készített felmérésből, amely a felnőttek tanulási szokásait vizsgálta.
Az interneten tanulók számának növekedését jelzi egy másik kutatás is, amely a számítógép-használat céljait vizsgálta, ezek szerint az internetezők 39 százaléka tanulásra használja a gépét. Az internetes tanulás növekedésével egyenes arányban nőhet az e-learning szerepe, amely elsősorban a papír alapú tanulás és a távoktatás didaktikáját alakíthatja át. Az internetes távoktatás előnyei közé tartozik a földrajzi távolságok áthidalása, a gyors képzésindítás, valamint a komplex gondolkodás fejlesztése is - állítja Zachár László, a Nemzeti Felnőttképzési Intézet igazgatója.
Kerék László, az OTP Bank képzésfejlesztési és oktatási tanácsadója szerint a negatívumokról sem szabad elfelejtkezni. Véleménye szerint a tananyagok magas fejlesztési költsége mellett a tanulás helyének és idejének meghatározása akadályozza az e-learning gyorsabb elterjedését. Szinte minden munkatársuk előtt ott van a gép, többségük azonban az ügyféltérben helyezkedik el. Két ügyfél között pedig nincs idő egy-egy e-learninges tananyag elsajátítására. A szakember szerint azoknál a munkavállalóknál szintén gondot jelenthet az elektronikus távoktatás, akik korábban nem vettek részt felsőoktatási képzésben, mivel náluk nem alakult ki az önálló tanulás készsége.
Segítheti viszont a népszerűsítést az internetes távoktatás felsőoktatásba való bevezetése. A Szegedi Tudományegyetemen például közel 55 kurzus zajlik távoktatási formában. Az egyéni tanulás, egyéni felkészülés jól támogatható e-learning módszerekkel - véli Majó Zoltán, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának oktatója. A szakember szerint egyéni tanuláshoz rövid, 20-40 perces tanulási egységeket kell alkotni ahhoz, hogy az elektronikus távoktatás hatékony tanulási forma legyen.
Az sem árt, ha ezek a tanulási egységek személyre szabottak. A tanulásban részt vevő minden bizonnyal elégedettebb lesz, ha azt a tananyagot kapja, amit elvár - állítja Gerlei Zoltán és Duchon Jenő, a Matáv Rt. oktatási központjának munkatársai, akik az e-learning környezetekkel szemben támasztott követelményekről írtak tanulmányt. Fontos, hogy az elvárt eredmények is a tanuló szükségleteihez illeszkedjenek.
Az e-learninges tananyagok használata egyelőre a munka világában a legelterjedtebb. Szakemberek szerint a munkatársak fejlesztéséhez, az "egységes" tudás kialakításához, a termékismeret mélyítésére egyaránt használhatók. Abban szinte mindenki egyetért, hogy az online tanulás módszere korlátlan lehetőségeket rejt magában, egyelőre azonban gyerekcipőben jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.