BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

E-piactérről kkv-knak



E-kereskedelmi tanácsadói szolgáltatást indított a hazai kis- és középvállalkozók számára a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. (ITDH). A szolgáltatás indításának apropója, hogy az ITDH vált az eMarket Services nemzetközi nonprofit projekt magyarországi kontaktpontjává. Ez lehetővé tette, hogy a magyarok is bekapcsolódjanak abba a nemzetközi együttműködésbe, amelyet Ausztrália, Dánia, Hollandia, Izland, Norvégia, Olasz-, Spanyol-, Svédország és Új-Zéland kereskedelemfejlesztő ügynökségei indítottak útjára, s amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a kis- és középvállalatoknak az internetes kereskedelmi platformok és e-piacterek használatában. Az Európai Unió bizottsága az idén januártól társfinanszírozóként két évre szintén belépett a projektbe, s ezzel az eMarket Services az EU hivatalos e-piactér információs portáljává vált.

Ehhez kapcsolódhatnak az ITDH segítségével a hazai kkv-k. Szent-Iványi Balázstól, az ITDH tanácsadójától megtudtuk, a segítség sokrétű. Kezdődik az alapokkal, azzal, hogy elterjesztik a szféra körében magának a lehetőségnek a meglétét. Ugyanis sok vállalat nem is tud arról, hogy van mód exportra az internet segítségével - számol be tapasztalatairól a szakértő. Első lépésként az ITDH honlapján (www.itd.hu) külön helyet nyitottak az e-piacterek propagálására; igaz, egyelőre csak alapvető információkat tettek fel, de a napokban indított projekt a tervek szerint a későbbiekben már nem csak a lehetőség létezéséről és az ITDH segítségének formájáról lesznek fent információk, ennél lényegesen többet kínálnak majd. Teljes körű internetes online szolgáltatást terveznek, különféle tájékoztatókat tesznek majd fel a netre, beleértve például az e-marketinggel foglalkozó ismeretterjesztő anyagokat vagy éppen a honlapfejlesztés rejtelmeibe bevezető információs csomagot.

Emellett őszre terveznek egy olyan speciális rendezvényt, amelyet ennek a kereskedelmi formának szentelnek - ennek konkrétumait, részleteit most dolgozzák ki a szakértők. De addig is minden alkalmat megragadnak a szolgáltatás propagálására, így számos ITDH-rendezvényen szóba kerül majd a lehetőség, s a közhasznú társaság regionális irodahálózatai is felkarolják a kezdeményezést - számolt be a tervekről Szent-Iványi Balázs.

Konkrét vállalati érdeklődés esetén pedig készek konkrét segítséget nyújtani, kezdve azzal, hogy segítenek felmérni, a hozzájuk forduló vállalat terméke alkalmas-e erre a kereskedelmi értékesítési formára (például az újnak számító, drága termékek kevésbé, hiszen a partnerek nem tudnak létezéséről, így nem is tudnak rákeresni a világhálón).

A lehetőségek nagyok, hiszen egy tavalyi - az EBusiness Watch kutatócsoport által az öt vezető európai országban készített - felmérés szerint az e-kereskedelem ma már a teljes kereskedelem mintegy húsz százalékát adja. Ezen belül pedig az e-piacterek, elsősorban a B2B megoldások alkalmazását a cégek 3-4 százaléka fontolgatja. (NVZs)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.