A számítógépgyártóként és zenelejátszóiról ismert amerikai Apple új piacra szeretne belépni: ősszel internetes filmkölcsönzőt indítana, s ezzel a kábelhálózaton vagy műholdon keresztül video-on-demand szolgáltatásokat kínáló, egyre nagyobb forgalmat lebonyolító cégek konkurensévé válna. A társaság máris megkezdte a tárgyalásokat a nagy hollywoodi filmstúdiókkal.
Az Apple az iTunes portálján keresztül már ma is sok filmet értékesít, többek között a Paramounttal és a Disney-vel kötött megállapodások alapján. Ahhoz azonban, hogy a videokölcsönző sikeres legyen, lényegében valamennyi nagy stúdiót rá kellene beszélni a szerződéskötésre.
Ez azonban aligha megy könynyen, mert a filmgyártók már a korábbi javaslatokat is visszautasították, attól tartva, hogy az internetes forgalmazás drámaian visszaveti majd a hagyományos értékesítési csatornák eladásait. A sikerre most elemzők szerint két okból lehet esély: egyrészt mert csak kölcsönzésről és nem eladásról lenne szó, másrészt mert az Apple vásárlói rendkívül márkahűek, és a cég szinte minden újdonságát azonnal kipróbálják, ez pedig tetemes többletforgalmat jelenthet a kiadóknak.
A stúdiók előtt fekvő tervek szerint egy film harmincnapos kölcsönzése 2,99 dollárba kerülne – értesült a Financial Times Deutschland. A konstrukcióban a filmnézés megkezdésétől az ügyfélnek 24 órája lenne, hogy végig megtekintse azt. Az Apple saját fejlesztésű szerzői jogvédő szoftverét használná annak biztosítására, hogy a filmeket a letöltésre használt számítógépről legalább egy másik készülékre (iPod, iPhone) át lehessen tölteni, ám a sokszorosítás lehetetlen legyen. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.