BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kudarcos kísérletű kütyük és ketyerék

Miközben terjednek az MP3-lejátszók, a hordozható videonézegetők, az okos telefonok, gyorsan feledésbe merül sok olyan eszköz, amelynek bemutatóin még az lehetett a résztvevők érzése, hogy nélkülük el sem képzelhető a jövő. Három éve például a Microsoft vezetői olyan karórával jelentek meg egy sajtótájékoztatón, amelyet rákötöttek az internetre, így a pontos idő mellett a várható időjárást és más online elérhető információkat is képesek voltak megjeleníteni. Az effajta időmérők azonban nem jöttek divatba.

A Sony Connect digitális zenelejátszója – amely az iPoddal együtt jelent meg a piacon – műszaki hiányosságok miatt lett kudarc. Miután az új berendezés állítólag több felhasználó számítógépét is tönkretette, a siker reménye elúszott – emlékeztet a Financial Times.

Még az olyan sikeres fejlesztők, mint Steve Jobs sem tévedhetetlenek. A neve alatt megszülető NeXT vagy az Apple kocka alakú, Cube nevű gépét máris belepte a feledés homálya.

Az új technológia általában akkor bukik meg, ha az átlagfelhasználó számára a használatához szükséges tanulás több küzdelmet jelent, mint amenynyit a használatatukkal megspórolhat. Jól látszik ez az okos telefonoknál vagy akár a „felhasználóbarát” menürendszerű mobilok népszerűségénél. Egyes felhasználók azért választanak a csere alkalmával a régivel azonos márkát, hogy ne kelljen teljesen újratanulni a készülék kezelését.

Néha az egyszerűsítésnek szánt újítások sem lesznek sikeresek. A Microsoft Tablet PC-je például billentyűzetnyomogatás helyett kézírás-felismerést kínál, ám a felhasználók – úgy tűnik – teljesen elégedettek a gombokkal.

A nemrég megjelent iPhone sikere így nehezen ítélhető meg. A termék az Apple három hagyományos erősségére – a formatervezésre, az érzelmekre ható marketingre és a versenytárs nélküli piaci résre – épít. A másik oldalról azonban a könynyű kezelhetőséget és a látványos internetes és multimédiás szolgáltatásokat könnyen háttérbe szoríthatja a viszonylag gyenge, két megapixeles beépített kamera, a cserélhetetlen akkumulátor vagy a hiányzó 3G-kompatibilitás és FM-rádió, no és nem utolsósorban az 599 dolláros ár. Ráadásul, ha a most hűséges vevőknek az előzetes kampányban igencsak felsrófolt elvárásait nem sikerül teljesíteni, az a cég következő újdonságainak a sikerét is veszélyeztetheti.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.