BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legszívesebben az interneten tájékozódunk

A Szonda Ipsos felmérése az újságírói gyakorlat változását, az eddig leggyakrabban használt pr eszközök leértékelődését, és az ügynökségekkel szemben támasztott igények változását mutatták.

A Lenhardt & Weichinger Communications  megbízásából a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet közel 400 nyomtatott és elektronikus médiumnál dolgozó újságíró körében végzett kutatást, hogy felmérje attitűdjüket a hagyományos és az új technológiákra épülő információs és hírforrásokkal, valamint a pr ügynökséggekkel kapcsolatban.

Ugyan a hazai újságírók körében csak néhány éve vált elterjedt információ-forrássá, mára a leggyakrabban és legszívesebben használt tájékozódási csatornává lépett elő az internet. A weboldalakon való tájékozódást a sorban a személyesen, telefonon szerzett információk és a hírügynökségek jelentései majd rögtön ezután, illetve ezzel egyenrangúan a pr ügynökségek által használt kommunikációs eszközök: szakmai tartalmú kreatív események, sajtó-háttérbeszélgetések, sajtótájékoztatók, sajtóközlemények követik. Ezt a sort folytatja egy ma még nem igazán elterjedt eszköz, az online sajtóesemény, majd csupán egy ponttal lemaradva az online chat (pl. Skype, vagy Messenger használata) Ez utóbbi kettő azért igazán érdekes, mert azt mutatja, hogy amennyiben a cégek, megbízók nyitottak lennének új típusú kommunikációs és pr eszközök használatára, akkor az újságírók számára hasznosabb információforrást biztosíthatnának, és ezáltal hatékonyabban kommunikálhatnának.

A legfontosabb információs hírforrásnak egyértelműen a hírügynökségek számítanak, minden harmadik válaszadó ezt említette első helyen és nem elhanyagolható az a tény sem, hogy összesen héttizednyien voltak azok, akik szerint mindenképpen az első három legfontosabb hírforrásban benne kell, hogy legyenek a hírügynökségek. Ennek oka feltételezhetően a hitelesség. Ide kívánkozik azonban a kutatásnak az az ennek ellentmondó megállapítása, hogy mind a már említett korszerűségi, mind a hasznossági rangsorban a hírügynökségi források csupán a középmezőnyben helyezkednek el.

A felmérés alapján levonható az a következtetés is, hogy az újságírók általában folyamatos munkakapcsolatot tartanak fenn a pr ügynökségek vezetőivel, munkatársaival, de ezzel a helyzettel nem maximálisan elégedettek, hiszen sokkal előnyösebb lenne számukra, ha közvetlenül a cégvezetőkkel ápolhatnának kapcsolatot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.