BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

www: versenyfutás az idővel

A világ vezető webauditáló társasága, a Nielsen NetRatings a NetView statisztikákban újabban az oldalletöltések és az egyedi felhasználók száma mellett a weboldalakon eltöltött összes időt is feltünteti.

Ilyen adatok – legalábbis részben – a magyar médiatervezők számára is elérhetők, de egyelőre csak mérsékelten veszik őket figyelembe. A Nielsen szerint a bővítést egyrészt a hosszabb idő alatt betöltődő RIA- (rich internet applications) technológiák elterjedése indokolja, másrészt az, hogy bizonyos oldalak – például az online játékportálok – esetében az oldalletöltések száma nem jellemzi fair módon a felhasználó kötődését, elvégre egy ilyen site-on újabb és újabb lapok megnyitása nélkül is hosszú időt lehet eltölteni.

Az új szempont valamelyest átrendezi a látogatottsági sorrendeket. A Nielsen NetRatings júniusi adatai szerint az Egyesült Államokban az internetezők a legtöbb időt az AOL, a Yahoo! és az MSN oldalain töltötték (az idő 63, 54, illetve 47 százalékát levelezéssel vagy az azonnali üzenetküldő szolgáltatás használatával), az egyedi látogatók száma szerint vezető Google ezen a listán csupán az ötödik. A népszerű Pogo.com játékportált üzemeltető Electronic Arts, amely tizedannyi egyedi látogatót sem tudott felmutatni, mint a Google, a „Total Minutes” kategóriában az első tízbe került.

A teljes cikk ITT olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.