A Google jövőre is meghirdeti globális marketingversenyét főiskolások és egyetemisták számára. Az idén debütált versenyen 47 országból 8000 diák vett részt. A magyar indulók közül az egyik csapat bekerült az európai, közel-keleti és afrikai régió három legjobbja közé. A Google online marketingversenyén a résztvevők az elméleti képzés mellett gyakorlati tapasztalatot is szerezhetnek. A diákoknak egy helyi cég online marketingkampányát kell a Google kulcsszavas kereső rendszerére alapozva megtervezni, levezényelni, az eredményeket kiértékelni.
A jövő évi vetélkedőre január 29-ig lehet regisztrálni. A diákok január és május között bármely egymást követő három héten keresztül lefolytathatják a kampányt. „Ezentúl minden évben meghirdetjük ezt a megméretést. A diákok számára a részvétel legnagyobb hozadéka, hogy az iskolában megszerzett elméleti tudásukat gyakorlati online marketingtapasztalatokkal egészíthetik ki. Az iskola elvégzése után akár marketing-, pénzügyi vagy kereskedelmi területen helyezkednek el, esetleg saját vállalkozást indítanak, ezeket a tapasztalatokat kamatoztatni tudják” – mondja Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője.
Az online hirdetéssel növelhető a cégek honlapjának a forgalma. Ehhez számos keresőoldal kínál reklámozási felületet. Az általuk alkalmazott leggyakoribb módszer a kulcsszavas hirdetési forma: ha valaki beírja a keresőbe, hogy „olcsó repülőjegy”, akkor valószínűleg utazási irodák és légitársaságok szöveges hirdetéseit látja majd.
A hirdetők dönthetik el, hogy mennyit áldoznának reklámjaik megjelenítéséért, és csak akkor kell ténylegesen fizetniük, ha valaki rákattintott a hirdetésükre. Így ellenőrizhetik online reklámköltéseiket. A Google szöveges hirdetési rendszerén, az AdWordsön a természetes találatok mellett és felett, elkülönítetten, „szponzorált linkként” jelennek meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.