BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fókuszban a multibrand

„Új üzleti modellt kívánunk meghonosítani a magyarországi mobilpiacon azzal, hogy a tarifakínálatunkba külső brandet is bevonunk” – nyilatkozta lapunknak Anders Jensen, a Telenor Hungary vezérigazgatója. A cég júliustól bevezeti a Red Bull Mobile márkát, a rá épülő készülékekkel és díjcsomagokkal. A vezérigazgató szerint az autóiparhoz és a napi szükségleti cikkeket gyártó (FMCG-) iparhoz hasonlóan a jövőben a mobilpiacon is valódi versenyélénkítő eszköz lehet a multibranding-stratégia, és ehhez még önálló hálózat sem kell.

Az energiaitalairól ismert Red Bull eddig Ausztriában és Svájcban adta el az ottani operátoroknak mobilmárkáját. A Telenor Hungaryvel kötött megállapodás alapján nemcsak licencdíjat kap, hanem a brandre épülő csomagokból származó bevételből is részesedik majd. Ennek mértékét azonban Anders Jensen nem árulta el. Hozzátette ugyanakkor, hogy nemcsak a magyar piacon nyitnak elsőként ebbe az irányba, hanem az anyavállalati csoporton belül is elsők lesznek a külső márka bevonásában. Noha még korainak tartotta erről beszélni, nem zárta ki újabb brandek megjelenését sem.

A mostani szerződéssel háromra nő a hazai leánycég által kínált márkák száma, a két saját brand, a Telenor és a djuice után. Utóbbit néhány hónapja alakították át önálló üzleti részleggé a cégen belül, az előbbivel is alig néhány hete ismerkednek a magyarországi mobilügyfelek. Az eddig Pannonként ismert szolgáltató május közepe óta az anyacég nevét és brandjét viszi tovább. Kérdésünkre, hogy nem tartja-e túl kockázatosnak a többféle márka egyidejű bevezetését, a vezérigazgató elismerte, rizikós a lépés, de úgy vélte, a késlekedés nagyobb veszélyt jelentett volna. A hazai mobilpiac fejlődése egyértelműen lelassult, a szolgáltatóknak újszerű ajánlatokkal kell előállniuk az ügyfelek megmozgatásához. „Az együttműködéstől az előfizetői szám bővülését reméljük” – tette hozzá Anders Jensen. A Red Bull Mobile-telefonokhoz mobilinternetes, multimédiás havidíjas konstrukciókat kínál a Telenor. Az induló ajánlat három készüléktípust tartalmaz, olyan tarifacsomagokkal, amelyekkel az ügyfelek exkluzív hozzáférést kapnak a Red Bull által szponzorált kulturális és sporttémájú tartalmakhoz.

Az utóbbi egy-két évben fedezték fel a távközlési szolgáltatók az „egy ernyő alatt többféle márka” stratégiájában rejlő piaci lehetőségeket. Európában a nagyobb piacok közül főként Németországban ismert ez a fajta üzleti modell, ott egyelőre a kisebb cégek élnek a lehetőséggel. SGy

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.