Kis Gergely, eNET, partner
„Érdemes. Persze a sikeresség attól is függ, hogy milyen területre, és milyen háttérrel lép be az új szereplő. Kis tőkével induló vállalkozások főleg akkor sikeresek, ha egy a nyugati világban már bizonyított üzleti modellt adaptálnak itthon (például Bónusz Brigád a Groupon modelljét), a nagy szereplők pedig jellemzően a már bevált megoldásaikat hozzák Magyarországra (Tesco, vagy akár a piacra most Romániából belépő eMAG). De ne felejtsük el, hogy több nemzetközi szinten sikeres cég indult már el Magyarországról (Docler, LogMeIn, Prezi, UStream, Balabit, Gravity) és ezek láttatják, hogy az internetes világban szorgalommal és ötletekkel gyorsan lehet hazánkból is nagy cégeket létrehozni.”
Starcz Ákos, Shopline Webáruház Nyrt., vezérigazgató
„A magyarországi e-kereskedelmi piacról elmondható, hogy már most is meglehetősen telített, így azt gondolom, hogy a piacra lépés/piacon maradás kifejezetten nehéz. Az elmúlt években a verseny a regionálisan működő webáruházaknak köszönhetően kiélesedett, és ebben a vonatkozásban a jövőbe további erősödésre számítunk a nemzetközi szereplők esetleges piacra lépésével. Véleményem szerint egy most induló webáruház akkor lehet sikeres ha vagy saját, egyedi gyártású termék vagy szolgáltatás értékesítésével foglalkozik, vagy a klasszikus továbbértékesítési modellben olyan részpiacot tud megszólítani és sikeresen elérni, amely az előbb említett szereplőknek nem megy készségszinten.”
Kis Ervin Egon, SzEK.org, elnök, e-kereskedelmi tanácsadó
„A hazai e-kereskedelem forgalma a kiskereskedelem alig 3 százaléka. Ez alapján a válasz egyértelmű igen. De ha azt is megnézzük, hogy ennek a forgalomnak több mint 90 százaléka mintegy száz, 8-12 éve a piacon lévő szereplőnél realizálódik, a maradékon pedig több ezer kisebb-nagyobb cég osztozik, akkor kevésbé egyértelmű a válasz, hiszen ebből kiderül: az utóbbi években szinte senki sem tört az élvonalba. Ha mégis, ott vagy új termékkör, vagy új üzleti modell állt a háttérben. Most van egy újabb kitörési pont, de ehhez már nem webshopban kell gondolkozni, hanem „smart commerce”-ben, azaz okos kereskedelemben, ami az e-kereskedelem és a hagyományos kereskedelem konvergenciája az okos eszközök mentén.”
Zsikla Csaba, Ujjé.hu, Online média koordinátor
„Az UJJÉ Webáruház 2013 nyarán jelent meg a hazai e-kereskedelmi piacon azzal a szándékkal, hogy egy széles termékkínálattal rendelkező, multishop jellegű webboltként nyújtson teljes körű online vásárlási szolgáltatásokat a magyar vevők számára. Úgy gondolom, a magyar e-commerce ágazat jelenleg nagyon izgalmas fejlődési szakaszban van, ezért is tartottuk az időpontot alkalmasnak az indulásra. A webkereskedelem még rengeteg, kiaknázatlan lehetőséget tartogat mind a vásárlók, mind pedig a kereskedők számára. Eddigi eredményeink kifejezetten biztatóak. Ennek egyik fontos bizonyítéka az is, hogy már most, szinte újonnan indult webshopként is sikeresnek könyvelhetjük el első karácsonyi szezonunkat.”
Iulian Stanciu, eMAG, ügyvezető igazgató
„Mivel új belépők vagyunk, ezért a válaszunk egyértelműen igen. Az e-kereskedelem gyorsan növekvő üzlet Közép-Kelet Európában, és ez alól Magyarország sem kivétel. Az általános bővülésen felül mi úgy érezzük, hogy a minőségi szolgáltatások területén található egy jelentős piaci rés. A legtöbb embernek már van némi tapasztalata az online vásárlás terén, és ezekből a tapasztalatokból tanulva keresik a gyorsabb, biztonságosabb és ügyfélbarát online vásárlási lehetőségeket. Az eMAG stabil vállalati háttérrel és nemzetközi tapasztalattal rendelkezik, valamint széles termékválasztékot és kiemelkedő minőségű szolgáltatásokat kínál. Hiszünk benne, hogy ezek révén sikerre vihetjük a magyar piacon is.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.