BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
turizmus

Valóban sikerágazatnak számít-e idén a turizmus? Szakértők válaszolnak

Nem könnyű most olyan szereplőt találni a hazai turizmusban, aki ne lenne elégedett az ágazat idei első féléves eredményeivel. A Világgazdaság által megkérdezett szakemberek szerint rekordéve lehet például a szállodáknak és a budapesti reptérnek is.
2014.08.22., péntek 05:00

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója:
A repülőtér szempontjából nagyon határozott igen a válasz. Az utasforgalmunk dinamikusan növekszik, valójában még az EU-átlagnál is nagyobb mértékben. A múlt hónapban 8,5 százalékkal volt több utasunk, mint 2013 júliusában. Ez részben a saját járatfejlesztési erőfeszítéseinknek, részben pedig a magyar turisztikai szakemberekkel közösen végzett munkának köszönhető, aminek célja, hogy újabb légitársaságokat hozzunk Budapestre. Októbertől például elindítja napi dubaji járatát Budapestre az Emirates légitársaság. Ha a mostani tendencia folytatódik, akkor idén rekordévnek nézhetünk elébe, akár 9 milliónál is több utassal.

Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára:
A KSH adatai szerint idén az első hat hónapban szállodáinkban a belföldi vendégéjszakák száma 9,6 százalékkal, a külföldieké 2,7 százalékkal nőtt a 2013-hoz képest, országos szinten a hotelek forgalma közel 10 százalékkal nagyobb volt a múlt évinél. Ha ez a tendencia folytatódik a második félévben, akkor rekordévet fogunk zárni. Ugyanakkor számos kockázattal nézünk szembe: az I. félévben legnagyobb piacaink közül visszaesés volt a német, az osztrák, a brit piacokról,  az utóbbi hónapokban lelassult a növekedés az orosz piacról, nem látjuk, hogy az orosz - ukrán konfliktus hogyan érinti a magyar turizmust az év hátralévő részében, 2015-ben.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató helyettese:
2011 óta töretlen a lendület és már nem csak a vendégéjszakák számában, hanem a vállalkozások jövedelemtermelő-képességének javulásában is érezhető a pozitív változás. A nemzetközi tendenciával összhangban további, mintegy 5 százalékos növekedést várok idén hazánk vendégforgalmában a bevételek közel 10 százalékos bővülése mellett.
Az utóbbi években megvalósult hiánypótló beruházásoknak köszönhetően nagymértékben nőtt a minőségi turisztikai kínálatunk. Budapest jelenleg is az egyik legnépszerűbb konferenciaváros, a régóta tervezett nagy konferenciaközpont segítségével pedig a világ élmezőnyébe kerülhetünk!

Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója:
A fesztivál és Budapest népszerűsége kölcsönösen hatnak egymásra. A főváros most eleve trendi a romkocsmáknak és a fürdőknek köszönhetően, ha pedig a Szigetre is sikerül nemzetközi sztárokat hívni, akkor ez már nagyon erős ajánlatnak számít rengeteg európai fiatal számára. A hetijegyek több mint 80 százalékát Nyugat-Európában értékesítettük. Ilyen szempontból valóban sikerágazatnak lehet mondani a turizmust. A soproni és a zamárdi fesztivál esetében is jelentős hatással vagyunk a helyi turizmusra, a szálláshelyek ugyanis jelentősen emelhetik az áraikat, biztosak lehetnek benne, hogy nem lesznek üresek a szobáik.

Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője:
Budapest és Magyarország egyaránt nagyon népszerű desztináció az utazók körében. Ez a népszerűség tükröződik az erősödő turisztikai mutatókban is, amelyek azt mutatják, hogy egyre több külföldi turista látogat Magyarországra. Hazai légitársaságként a Wizz Air büszke rá, hogy hozzájárulhat a magyar turizmus sikereihez. Kiváló szolgáltatásunkkal és alacsony árainkkal sokak számára teremtettük meg a lehetőséget, hogy eljussanak olyan helyekre is, ahova korábban nem volt lehetőségük elutazni. Továbbra is azon dolgozunk, hogy izgalmas, új desztinációkat tegyünk elérhetővé a magyar utazók számára, miközben bővülő budapesti útvonalhálózatunk jótékony hatással van a beutazó turizmusra is.

A szerző további cikkei

Továbbiak

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.