„Az eddigi legfontosabb mérföldkövéhez ért az új Budapest–Belgrád vasútvonal építése, hiszen az utolsó sínszál lefektetésével a fővároson kívüli szakasz nyíltvonali vágányépítési munkálatai lezárultak, és így a jövő év végére elkészülhetnek a magyarországi munkálatok” – jelentette be szerdán Iskőrösön Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A tárca tájékoztatása szerint a miniszter a V-Híd gépbemutató ünnepségén arra emlékeztetett, hogy a vasútvonal magyarországi nagysebességű kétvágányú szakaszának megépítése megközelítőleg 800 milliárd forintos beruházás, amelynek az eddigi legfontosabb mérföldkövéhez érkeztek.
Szijjártó Péter elmondta, hogy az elmúlt időszakban a V-Híd és partnerei 150 kilométeres kétvágányú vasúti pályát építettek meg, ami azt jelenti, hogy nagyjából 300 kilométernyi vágány lefektetésére került sor. Hozzátette, hogy egyes állomásokon még zajlik a munka, készítik elő a biztosítóberendezések telepítését is. A budapesti szakasz kivitelezése is kezdetét vette.
Mindez azt jelenti, hogy a jövő év végére már teljesen készen lesz a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza, és egy új korszak nyílik a Budapest és Belgrád közötti vasúti közlekedésben
– emelte ki a tárcavezető az eseményről készült Facebook-posztjában.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy az emberiség jelenleg a veszélyek korában él, ez ugyanakkor számos lehetőséget is tartogat hazánk számára, például a kelet-nyugati együttműködés révén. Ebben egyesek veszélyt látnak, a magyar kormány azonban lehetőséget. Elmondta, hogy szerinte erősíteni kell kelet és nyugat kapcsolatrendszerét, és azok, akik erre veszélyként tekintenek, inkább elszigetelnék egymástól a keleti és a nyugati világot, főleg annak gazdasági szereplőit. Szavai szerint ebben a vitában a legjobb érvek Magyarország oldalán vannak, ugyanis a gazdaság sokat profitált az elmúlt években abból, hogy hazánk kelet és nyugat fontos európai találkozási pontja lett.
Ennek egyik bizonyítékaként hivatkozott a Budapest–Belgrád vasútvonalra is, amely jelentős hasznot hoz majd Magyarországnak. Egyrészt minden korábbinál közelebb hozza a szomszédos Szerbiával, másrészt ez lesz a legversenyképesebb teherszállítási útvonal a dél-európai kikötőkbe érkező, Nyugat-Európába tartó távol-keleti áruk számára.
Szijjártó Péter kiemelte, hogy az Európai Unió és Kína közötti kereskedelmi forgalom értéke évi 800 milliárd euró körül van, ez Kelet-Ázsia egésze esetében több ezer milliárd eurós nagyságrendet képvisel. Ennek egy jelentős része hajón Dél-Európába érkezik, ahonnan vonattal ezeket az árukat Nyugat-Európába kell szállítani.
Hozzáfűzte, hogy ez európai összevetésben is nagy és összetett vasútépítési munkáról van szó, és a magyar gazdaság elmúlt években végbement dimenzióváltását tanúsítja, hogy a projektben egy hazai vállalat vezető szerepet tudott és tud játszani.
A V-Híd ezzel a munkával nemcsak az európai, hanem nemzetközi szinten is végleg letette a névjegyét. Megvannak a gépek, megvannak az emberek, ma már 1200-an a vállalatcsoport kötelékében, és a referencia is megvan
– méltatta a vállalatot a külügy első embere.
Szijjártó megjegyezte, hogy a magyar vasúti építőipar teljesítménye 2010 óta hétszeresére nőtt, tavaly az értéke nagyjából 340 milliárd forint volt, ami egy év alatt több mint 50 százalékos bővülést jelent.
Elkészült a Belgrád–Budapest vasútvonal részét képező, Újvidék és Szabadka közötti szakasz. A gyorsvasút ezen részének tesztelése folyamatban van. A német állami vasúti társaság szakemberei végzik a minőségellenőrzést, azt vizsgálják, hogy minden szempontból megfelel-e ez a rész is az EU-szabványoknak.
Amennyiben mindent rendben találnak, november 25-én elindulhat a menetrend szerinti személy- és teherforgalom a vonalon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.